Unikalny proces redesignu, który zwiększy przychody Twojej firmy.

Nasz proces redesignu serwisów usługowych B2B to zestaw działań, które wspierają zespół w  tworzeniu produktu, który odpowiada zarówno potrzebom użytkowników, celom biznesowym oraz bezpośrednio wpływa na zwiększenie przychodów biznesu. Zobacz, jak w GoodC tworzymy takie projekty, oraz z jakich elementów składa się nasz redesign.

Klient
The Codest

Branża
Software House

Usługi
UX Design, UI Design, Development

Serwis WWW to dla Twojego biznesu ważny element lejka sprzedażowego, który ma jedną wadę – względnie szybko traci świeżość. Strony, które mają 2-3 lata, już dawno nie spełniają wszystkich potrzeb użytkowników, co bezpośrednio przekłada się na konwersję na Twojej witrynie. Strona nie prezentuje już w poprawny i aktualny sposób bieżącego wizerunku biznesu. Sewisy często na pierwszy rzut oka wyglądają dobrze, niestety nie przynoszą wartości dla użytkowników co powoduje ich szybką rezygnację z jej dalszego eksplorowania. Takie sytuacje często zauważamy u naszych klientów z sektora Softwer House, gdzie ta świeżość ma ogromne znaczenie w budowaniu zaufania wśród odbiorców strony,

Wniosek jest jeden – rebranding Twojej strony to czynność cykliczna. No dobrze, ale myślisz teraz: mam specjalistów w firmie, zrobimy to wewnętrznie. Przygotowaliśmy jednak kilka pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć przed zleceniem tego zadania Twojemu zespołowi: 

Czy Wasz zespół ma czas na złożony proces redesignu i czy jest w stanie w pełni się mu poświęcić?

Posiadasz w teamie wszystkich potrzebnych fachowców: specjalistów UX, UI, Analityków, dedykowanych Project Managerów, Deweloperów?

Jeżeli na tym etapie wszystkie odpowiedzi są twierdzące, to wspaniale, zostało jeszcze kilka

Czy Twój zespół jest w stanie spełnić wewnętrznie wszystkie potrzeby poszczególnych działów, łącząc główny cel serwisu (konwersję) bez gromadzenia frustracji?

Czy możecie spojrzeć na samych siebie z obiektywnego punktu widzenia, poszerzając perspektywę i patrząc na stronę oczami użytkownika?


Mało firm może pozwolić sobie na stworzenie odpowiednich warunków do przeprowadzenia redesignu samodzielnie. Właśnie z takiej potrzeby na rynku, wywodzi się nasz proces – pomoc firmom usługowym z sektora B2B w zwiększeniu konwersji przy maksymalnym wykorzystaniu potencjału firmy. Wyszukujemy wszystkich możliwości zwiększenia przychodów biznesu, pozbywając się wszelkich “przecieków” w lejku sprzedażowym.

W sieci możesz znaleźć wiele procesów redesignu serwisów WWW i możesz wywnioskować z nich jedno – nie ma sposobu idealnego. Dlatego nasz proces został stworzony tak, aby mógł dopasować się do każdego projektu przy zachowaniu pożądanego efektu.

Proces – nasze 3 kroki do sukcesu

Redesign to projekt o szerokim zakresie i wymaga od nas metodycznego podejścia, które jest nastawione na osiągnięcie wszystkich celów. Zobacz, jak tylko w 3 krokach poprowadzimy Cię do nowej strony internetowej skrojonej pod Twojego użytkownika.

Stworzenie nowego serwisu to trzy kluczowe fazy:

  • Discovery,

  • Design,

  • Development and Delivery.

Każdy kolejny etap naturalnie wynika z poprzedniego, gwarantując płynną realizację projektu. Wszystkie elementy są od siebie zależne i kooperują ze sobą.

Nasz proces redesignu serwisów B2B oparliśmy o podejście Growth Driven Design. Pozwala nam to na znaczne skrócenie procesu budowania nowej strony oraz dopasowanie do zwinnego zarządzania organizacją. Bez owijania w bawełnę usługi w sektorze B2B to duże wyzwanie dla projektantów User Experience. Rozproszona decyzyjność po stronie klienta, trudność w określaniu grupy docelowej, czy person wymusza od nas odpowiednie podejście. Adresacja wszystkich potrzeb użytkowników serwisu jest dla nas możliwa dzięki podejściu Jobs To Be Done. Wykorzystujemy to podejście, aby zagwarantować adresację wszystkich potrzeb użytkowników serwisu, wrócimy do tego w dalszej części tekstu.

Discovery – odkrywanie wyzwania

Etap Discovery to pierwszy etap współpracy. Na tym poziomie weryfikujemy, co jest celem projektu oraz jak będziemy mierzyć sukces prac.

Kick off – poznajmy się lepiej

Proces zaczynamy od zapoznania się z projektem. Ponieważ każdy jest inny, musimy dokładnie poznać wszystkie szczegóły, aby osiągnąć zamierzony efekt. Pracujemy wspólnie z klientem – słuchamy oczekiwań, zbieramy informacje, analizujemy doręczone przez biznes dane.

Na tym etapie dopasowujemy charakter przebiegu prac do działania Twojej organizacji, aby jak najbardziej upłynnić proces. 

Kolejno ustalamy i zapoznajemy się z grupą docelową – to klucz do sukcesu projektu i lepszego zrozumienia potrzeb biznesu użytkowników serwisu.

Na koniec wisienka na torcie, czyli definicja celów biznesowych. Pozwala nam na odpowiednie dobranie narzędzi do ich realizacji.

Matryca problemów – fundament projektu

Jeżeli porównamy tworzenie serwisu WWW do budowy domu, to matryca problemów będzie naszym fundamentem. Bez dobrego fundamentu cała reszta po prostu nie będzie dobrze funkcjonować. Już od samego początku lokalizujemy potencjalne ryzyka i ich obszary. W każdym projekcie problemy i cele będą inne. Jednak ważne jest, aby matryca adresowała cele redesignu.

Road mapa celów – wyznaczamy punkty docelowe

Cechy dobrego projektu? Jasno zdefiniowane cele biznesowe oraz cele użytkowników. To one określają parametry, po których możemy stwierdzić, czy proces redesignu się powiódł.

W naszej road mapie między innymi znajdziecie:

  • Goals,

  • Focus areas,

  • Plays,

  • KPIs.

Data analysis – podstawa dobrego User Experience

Na tym etapie słuchamy użytkowników, poznajemy ich zachowania, działania, cele, czy  motywacje. Próbujemy poznać ich model działania. Przyglądamy się ich potrzebom oraz obawom. Podejmowanie decyzji na podstawie danych jest kluczowe w biznesie. Dlatego zebrana wiedza jest dla nas punktem wyjścia przy podejmowaniu dalszych kroków w projekcie.

Wykorzystujemy tu takie narzędzia jak:

  • analiza danych jakościowych i ilościowych,

  • benchmarking.

Analiza HotJar i Google Analytics – badamy zachowania

Analiza danych jakościowych i ilościowych pozwala naszym specjalistom UX Designu zrozumieć zachowania odbiorców, poznać ich sposoby korzystania ze strony oraz zdefiniować problematyczne obszary, które negatywnie wpływają na doświadczenie użytkowników. Na tym etapie możemy zobaczyć mapy ciepła oraz nagrane sesje, dzięki którym lepiej rozumiemy czego poszukują odwiedzający stronę, a dodatkowo dzięki Google Analytics rozszerzamy analizę o dane ilościowe. Optymalizujemy Google Analytics pod indywidualne potrzeby twojego biznesu.

Benchmarking – czyli jak robi to konkurencja

Benchmarking to analiza porównawcza z konkurencją. Pozwala nam lepiej zrozumieć otoczenie biznesowe danej organizacji oraz pomóc w opracowaniu strategii i w budowaniu przewagi.

Nasz Benchmarking zawiera tylko kluczowe aspekty konieczne do przeprojektowania serwisu, tak aby zredukować czas potrzebny na stworzenie nowej strony:

  • propozycja wartości,

  • budowanie zaufania,

  • generowanie leadów,

  • pozyskiwanie kandydatów.

Jobs to be done – zrozumieć użytkownika

Podejście do redesignu strony skierowanej na użytkownika wymaga poznania go w 100%. W sektorze B2B określenie dokładnej persony jest znacznie bardziej wymagające niż przy B2C. Wymusza to od nas odpowiednio innego podejścia, w naszym wypadku jest to Jobs to be done, czyli określenie zadania do wykonania, które posiada strona.

Zadania te rozwiązują konkretne problemy użytkownika lub dostarczają mu pożądanych wartości. Dzięki wykorzystaniu podejścia Jobs To Be Done możemy zagwarantować adresację wszystkich potrzeb użytkowników strony, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie konwersji na stronie.

W skład tego etapu wchodzą:

  • Matryca Jobs to be done,

  • Proto-persony,

  • User Journey Map.

Proto-persony – biznes oczami klientów

Dla biznesów B2B określenie odbiorców serwisu jest bardzo trudne. Zbudowanie dokładnej persony bywa niemożliwe. Dlatego na potrzeby procesu redesignu rekomendujemy wykonać proto-personę.

Pozwola nam to spojrzeć na biznes oczami klientów, bez niepotrzebnej inwestycji czasu w budowanie zaawansowanych person. Dzięki temu rozwiązaniu możemy sprecyzować potrzeby, które powinna spełniać strona z perspektywy jej użytkownika. Wiemy, dla kogo tworzymy stronę. Możemy doprecyzować jasny kierunek i cel działania.

Proto-persona zawiera m.in.:

  • problemy i potrzeby,

  • cechy,

  • cele i zadania,

  • zachowania.

User Journey Map – patrzymy na biznes oczami użytkowników

User Journey Map jest szczegółową listą interakcji klienta z naszą marką. Innymi słowy, określa ona punkty styku na ścieżce, którą porusza się konsument podczas całego procesu zakupowego. Ten element przedstawia nam doświadczenia użytkowników na obecnej stronie, pozwala odkryć problemy w procesie, które wymagają poprawy, tak aby zmaksymalizować użyteczność nowego serwisu.

W przypadku redesignu stron B2B dzielimy mapę na trzy segmenty:

  • Awareness,

  • Consideration,

  • Decision.

Website Architecture – propozycja organizacji treści

Po wykonaniu wcześniejszych elementów przygotowujemy propozycje architektury informacji serwisu. Opracowujemy wstępną wersję, którą następnie wspólnie z klientem rozważamy, biorąc pod uwagę wszystkie ograniczenia oraz wytyczne ze strony sprzedaży, marketingu, czy aspektów technicznych. Te wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać dlatego już na etapie projektowania dbamy o ich integrację.

Design – wizualizacja pomysłów

Moment, w którym nie stawiamy granic naszej kreatywności. Skupiamy się na zaproponowaniu różnorodnych propozycji. Koncentrujemy się na funkcjonalności, architekturze informacji i oczywiście na grupie docelowej. Na podstawie wszystkich wcześniejszych etapów wizualizujemy strukturę strony oraz decydujemy, jakich ekranów potrzebujemy do poprawnego działania serwisu.

Makietowanie UX – zbieramy wszystko w całość

Opierając się na zdobytej wiedzy z etapu Discovery, projektujemy makiety dla wszystkich unikalnych podstron serwisu w wersji desktop i mobile. Makietowanie to część pośrednia między pomysłami, a projektowaniem graficznym serwisu. Strony projektowane są tak, aby spełnić wszystkie wymagania i cele ze szczególnym akcentem na wysoką konwersję.

Projektowanie UI – zaczyna to wyglądać

Na podstawie założeń projektowych i makiet UX szkicujemy wygląd interfejsu strony. Dobrze przygotowany design UI przyspiesza i ułatwia pracę deweloperów. To już w tym elemencie pojawiają się finalne wyglądy ekranów wraz z grafikami i zdjęciami. Na tym etapie decydujemy o tworzeniu animacji i interakcji z użytkownikami. Podczas projektowania UI designer jest w stałym kontakcie z zespołem projektowym – specjalistami UX i deweloperami.

Dzięki posiadaniu własnego zespołu deweloperskiego dobrze wiemy, jakie przeszkody stoją na linii design - development. Ta wiedza pozwala nam uprzedzać jakiekolwiek trudności i znacznie oszczędza czas realizacji projektów. Dodatkowo tworzymy wytrzymały szkielet pod dalsze postępy danego przedsięwzięcia.

Development & Delivery – zaczynamy tworzyć

To już ostatni etap redesignu. We współpracy z naszymi deweloperami wdrażamy wszystkie rozwiązania. Tutaj kooperacja naszych seniorów UX i deweloperów jest kluczem do sukcesu. Obsługujemy proces redesignu kompleksowo wraz z implementacją serwisu i wdrożeniem go na serwer docelowy. Statusy z zespołem wdrożeniowym na tym etapie pozwalają nam na wyeliminowanie potencjalnych błędów oraz na zadbanie o wysoką jakość serwisu – zarówno pod względem użyteczności, jak i implementacji.

Specjalizujemy się w dwóch technologiach dla stron WWW:

  • HubSpot CMS,

  • Wordpress Headless

Nasi specjaliści zawsze doradzają, jaka technologia jest najlepsza dla konkretnego projektu.

Gdy zakończymy ten etap, pozostaje nam już tylko zobaczyć finalną prezentację serwisu oraz jego funkcjonalności.

Testy, czyli „Czy u mnie działa?”

Przed oddaniem strony zawsze upewniamy się, czy wszystko działa poprawnie i tak jak zostało zaplanowane. W trakcie implementacji serwisu nasz zespół wykonuje testy oprogramowania.

Na tym etapie sprawdzamy:

  • Wszystkie funkcjonalności serwisu.

  • Poprawność wyświetlania na popularnych przeglądarkach.

  • Użyteczność wersji mobile oraz desktop.

  • Poprawność działania serwisu na podstawie wcześniejszych założeń.

Teraz pozostaje już tylko uruchomić stronę i pozwolić użytkownikom komfortowo z niej korzystać.

The Codest - proces z punktu widzenia klienta

Przejdźmy do konkretów, jak nasi klienci postrzegają nasz proces?

Razem z The Codest pracowaliśmy nad redeisgnem serwisu thecodest.co w oparciu o nasz proces redesignu.

Zadaliśmy kilka pytań The Codest aby dowiedzieć się jak kliencie postrzegają nasz proces.

GoodC: Dlaczego zdecydowaliście się na redesign?

The Codest: Jako firma zawsze byliśmy kojarzeni z naszymi technologiami DNA: Ruby on Rails i JavaScript. W 2022 roku ewoluowaliśmy i unowocześniliśmy nasze usługi o nowe stosy technologiczne, skupiając się również na klientach korporacyjnych. To był główny bodziec do przeprojektowania naszej obecnej strony internetowej, gdy czuliśmy, że wykonaliśmy pracę u podstaw z naszymi wewnętrznymi zmianami.

GoodC: Jakiej firmy szukaliście do współpracy i jakie aspekty braliście pod uwagę?

The Codest: Nasz poprzedni redesign 2 lata temu zrobiliśmy w całości sami. Tym razem szukaliśmy pomocy zewnętrznej firmy, która naszym zdaniem ma większe kompetencje w projektowaniu niż my. Naszym celem było również wybranie partnera, który "był tam, zrobił to" z firmami takimi jak my i uważamy, że efekt końcowy ich pracy jest imponujący.

GoodC: Jak wyglądał proces z waszej strony?

The Codest: Proces przebiegał bardzo sprawnie i terminowo, GoodC dotrzymało obiecanych terminów i kamieni milowych, co nie zawsze ma miejsce w przypadku tego typu projektów. Większość komunikacji była doskonale obsługiwana przez nasz zespół marketingowy.

Na koniec – wykorzystuj i zyskaj

Głęboko wierzymy, że ten tekst rozjaśni Ci, jak wygląda proces projektowy w GoodC, jak postępujemy krok po kroku, jakie idee nam przyświecają oraz, że poznałeś nasze metody badawcze i projektowe. Podchodzimy do projektowania doświadczeń użytkowników z pasją i zacięciem.

Czerp garściami z naszego procesu, a jeżeli zamierzasz przekazać redesign swojej strony naszym doświadczonym specjalistom i stworzyć swoją stronę na nowo razem z nami zobacz jak narzędzia GoodC mogą wesprzeć Twój biznes.

Napisz do nas — contact@goodc.pl

Nie jesteś pewien, które rozwiązanie wybrać?
Skontaktuj się z nami i skonsultuj swoje potrzeby.
Napisz do nas
lub zadzwoń +48 501 408 797
Mikołaj Niedziałkowski, CEO Goodc
Mikołaj Niedziałkowski
CEO & New Business